2014-11-04

Pfänder - Der Berg am Bodensee

I helgen var jag och en kompis i Österrike och vandrade lite. Låter så exotiskt att säga att man åkte till ett annat land över dagen, men är ju bara 12 minuter med tåg så det är väl inte så spännande egentligen. Vi åkte i alla fall upp med en gondol på berget och sedan vandrade vi runt där i tre timmar samt la oss i gräset och solade. Det var 15 grader, helt vindstilla och strålande sol på berget, kunde inte ha fått bättre väder (eller okej igår hade vi faktiskt 18 grader och sol här). Utsikten var helt underbar och jag gick runt och njöt hela tiden och försökte supa in så mycket som möjligt av det. Måste försöka åka upp dit igen snart och göra en längre vandringstur, eller om jag känner mig riktigt spänstig kan man ju försöka sig på att gå upp för berget och sedan ta gondolen ner.
Fanns kossor överallt med bjällror som klingade.  Lyckades den här gången undvika att kliva i deras bajs till skillnad från när jag var 6 år och följde med mormor och morfar ner till Österrike. Stackars mormor fick skrubba mina skor varje kväll medan morfar bjöd mig på alldeles för många glassar.

I mitten av bilden kan ni se Lindau Insel där jag för tillfället bor. 

Österrikiska alperna i bakgrunden. Kanske de schweiziska de i Lichtenstein också, vet inte exakt vart gränsen går.
Jag och Maria uppe på en av topparna.

3 kommentarer:

  1. Njut av dessa vyer för snart kommer vintern.

    SvaraRadera
  2. Du är lik dig, Malin: minns hur du pinnade på som 2½-åring hemma på Västanvindsgatan - glad o nyfiken. Farmor

    SvaraRadera
  3. Ååh, vad otroligt vackert Malin! Hörde jag talas om att du fått jobb till vintern redan också?? :-)

    SvaraRadera