2014-10-18

Gårdagen

Fredag = fest här borta! Vi började med förfest här på boendet sen tog vi tåget till Bregenz vid halv tolv. Där hängde vi först på en bar och pratade massa, drack cocktails och drack gratis shots med bartendern. Efter ett tag drog vi vidare till en klubb och där var det dans som gällde hela natten lång,  och då menar jag verkligen hela natten för tidigaste tåget till Bregenz gick nämligen tillbaka först vid kl. 05.45. Tröttnade på att festa vid kl. 03 så det blev en väldigt lång natt,  är nog inget för mig det här med att festa hela natten,  eller så var jag för nykter haha. Tror dessutom att jag lyckades få i mig motsvarande en hel cigarett genom passiv rökning eftersom alla rökte så mycket på klubben :-(

Idag sov jag till halv ett, spenderade eftermiddagen framför tyskdubbad film och sen har jag varit på Lindaupark och shoppat,  behövde sneakers. Är liksom 18 grader här nere och jag tog bara med skor för kallare väder. Ikväll blir det mer dubbad film :-)

Bilden är från shoppingrundan,  verkar vara inne med djurmössor här. Hittade det överallt!

2 kommentarer:

  1. Tyska barer mitt i natten och dubbade filmer är ju också övning i tyska!
    Mats

    SvaraRadera
  2. Gulliga mössor, zeppelinare, kossor, skön natur, vampyrer...är alldeles snurrig. Roligt höra från dig! Farmor o farfar

    SvaraRadera