2014-10-16

Gårdagens intervju

I går var vi iväg på arbetsintervju i Oberlech och kan ju inte säga att det började på bästa sett... vi missade tåget. Det var en miss i kommunikationen mellan mig och en annan tjej och vi blev sena till stationen och när vi kom dit så hade tåget precis gått. Efter lite diskussion med våra handledare så beslutade vi att vi skulle hyra en bil och köra dit! Första gången jag kört bil i utlandet men det gick galant. Det är väl tur att det inte finns så många stora väger i bergen som man kan köra fel på. Dock hade vi ett x antal nära-döden-upplevelser med alla lastbilar vi mötte på på serpentinvägarna... fattar de inte att jag är en van förare haha. Vi hade i alla fall många skratt och skönsång på vägen så det var kul :-)

Intervjun gick jättebra och paret som ägde hotellet var jättetrevliga. Mannen var gammal ingenjör och ville veta allt om vad jag pluggade... inte det lättaste på tyska (och ni som går STS vet att man knappt kan förklara det på svenska haha).  Hotellet var också väldigt mysigt och Oberlech som det ligger i är helt bilfritt på vintern så man har verkligen skidbacken precis utanför dörren. Får jag jobbet (vilket det med stor säkerhet lutar åt) kommer jag antingen hjälpa till i matsalen eller vara frukostvärdinna. Angående jobbet som jag hade intervju för via Skype,  så fick jag det också som receptionist på ett hotell i st. Christoph am Arlberg. Dock kändes inte det hotellet lika mysigt och jag får nog uppleva mer av kulturen och gästvänligheten i Oberlech :-)

Här nedan är två bilder från min lunchpromenad idag. Mackan jag håller i är en Leberkäsesemmel som jag unnade mig till lunch och det är så himla gott!

3 kommentarer:

  1. Ich wünsche Dir guten Appetit bei der Leberkäsesemmel. Wenn ich Deiner Oma vom Leberkäse erzähle wird sie bestimmt neidisch. Dein Opa

    SvaraRadera
  2. Jag vill också äta Leberkäse:-)
    Marion

    SvaraRadera